5 KROKÓW do udanej blogowej współpracy





KROK 1 zadbaj o warsztat pracy (czyt. bloga)
Blog musi pokazywać pewien poziom. Nie łudźmy się - blog to teraz Twój warsztat pracy, to Twoje biuro, zeszyt, sekretarka. Nie może być nieczytelny, pstrokaty, chaotyczny. 
Zadbaj o jakość postów, zdjęć. Skonfiguruj panel. Pomyśl nad chwytliwym i czytelnym logo. 
Często pierwsze wrażenie przy odsłonie bloga decyduje o tym, czy zostanie dostrzeżony pod kątem współpracy, czy nie. Nie chodzi o to by bił poprzez Twój szablon profesjonalizm. Niech będzie estetyczny - to w zupełności wystarczy!

KROK 2 określenie wartości
Jeżeli już doprowadziłeś do porządku swojego bloga - zastanów się na ile siebie samego cenisz. Spójrz na swojego bloga obiektywnie. Weź pod uwagę jakość i ilość postów, zdjęć, weź również na cel swoich obserwatorów, lajków na Facebook'u i statystyki.
Na te parametry najczęściej zwracają uwagę "REKLAMODAWCY" (nie wiem jak ich nazwać inaczej). Porównaj swojego bloga z innymi - tymi, które już współpracowały z różnymi Markami. Rozeznaj się, sprawdź jak wyglądają inne współprace - unikniesz w ten sposób kopiowania!
Nie ceń siebie zbyt wysoko, ani zbyt nisko. Stawiaj śmiało swoje oczekiwania!
Pamiętaj, nie zadzieraj nosa - zawsze znajdzie się lepszy od Ciebie!

KROK 3 liczy się pomysł
Marka, która szuka rozgłosu na blogach, często liczy na kreatywność blogerów. Pragną by w naturalny i prosty sposób, ich produkty zostały ulokowane w poście. Najlepiej tematycznie, bez owijania, słodzenia, ale subiektywnie. I tutaj UWAGA! Musisz być uczciwy wobec swoich czytelników. Ważny jest OBIEKTYWNY Twój udział we współpracy. Jeśli go nie zachowasz, stracisz koło napędowe warsztatu pracy - swoich czytelników. Pomyśl jak możesz połączyć informacje przydatne potencjalnemu odbiorcy z lokowaniem produktu.
Oryginalność jest w cenie! 
Jeśli posiadasz już jakieś wpisy sponsorowane - umieść je w zakładce "współpraca". Wtedy każda z zainteresowanych Twoim blogiem Firm, będzie miała jasny podgląd Twoich możliwości. 
Pozostawiaj po współpracy banery Marek na blogu, jakieś odwołania - to sprawi, że "reklamodawca" wróci do Ciebie z kolejną ofertą.

KROK 4 kultura i szacunek
Decydując się na odpowiedź na zapytanie o współpracę, musisz pamiętać o kulturze. Jeśli będziesz miły i rzetelny, jeśli wiadomości będą zrozumiałe a kontakt z Tobą stały - zainteresowani odwdzięczą się tym samym. Nie obiecuj "reklamodawcom" gruszek na wierzbie. Zawsze dopełniaj obietnic. Dbaj o wizerunek! 
Jeśli zainteresowani wykazują brak szacunku, tworzą niemiłą aurę - podziękuj im po prostu. Ważne byś potrafił ocenić z kim podjąć współpracę a z kim nie. Niemiła atmosfera, brak regularnego kontaktu, nawet za cenę najnowszego tableta - nie jest warta świeczki!

KROK 5 działaj aktywnie!
Zauważyłeś fajną Markę, podobają Ci się jej produkty, masz pomysł jak ją zareklamować? Pisz! Sam proponuj współpracę, nie czekaj aż sami do Ciebie napiszą.
Szukaj Marek, których żaden blog jeszcze nie opisywał. Szukaj małych, ale cenionych Firm!
Staraj się dobierać współpracę tak, żeby sobie nie zaszkodzić. Bo na blogu można zarabiać, ale - jak we wszystkim - trzeba zachować umiar! 

Czytelnicy będą Ci wdzięczni za recenzje, ale nie w każdym poście - codziennie! Dbaj o JAKOŚĆ nie o ilość. Nie bierz pod uwagę KAŻDEJ propozycji współpracy! No i pamiętaj o swojej wartości.

Jeszcze kilka wskazówek:

- zwracaj uwagę na treść składanych propozycji współpracy, łatwo zorientować się, czy email został wysłany "do wielu", jeśli tak, to istnieje szansa, że ten sam produkt pojawi się na kilkudziesięciu blogach. Staraj się być jedynym, a nie jednym z wielu. 
- nie daj wyłudzić Firmom PR swoich statystyk. Zapytaj grzecznie o jaką współpracę chodzi, jeśli nie mogą powiedzieć, olej ich. Prawdopodobnie i tak nie odezwaliby się do Ciebie! 
- ZAWSZE informuj swoich CZYTELNIKÓW, gdy Twój post jest sponsorowany!
- znajdą się też nieuczciwi zainteresowani - reklamodawcy, istnieje duże ryzyko, że ktoś zrobi Cię w balona. 

1 komentarz:

nusinka pisze...

naprowadzilas mnie niesamowicie :)

Kilka rad a jakie pomocne super :)

Copyright © 2016 Po drugiej stronie czasu , Blogger